TJÄNSTERFACEBOOK ADSMEDIAMIXKONSULTATIONDISPLAYANNONSERINGKARRIÄROM OSS_______________KONTAKTA OSS

Koordinering Facebook Ads

Är du redo för att ta ditt företag till nästa nivå?

Vi är experter på att hjälpa städfirmor, hantverkare och solcellsbolag att öka sin tillväxt genom annonsering på sociala medier och Facebook Ads.

Osäker på om Facebook Ads är rätt väg att gå för ditt företag?

Låt oss göra det enkelt för dig att ta bort ett par av de tvivlen!
94 % av internetanvändarna i Sverige använder sociala medier.

84 % använder sociala medier varje dag.

Låter det inte rimligt att dina kunder finns på våra sociala medier då? 

Facebook Ads annonsering ger dig möjligheten att:

  • Fånga ALLA potentiella kunder, oavsett var i köpresan kunden befinner sig i
  • Få omedelbara resultat - du kan alltid följa dina resultat och mäta t.ex. ROI i realtid
  • Jobba med din målgrupp i flera stadier genom retargeting av de som redan visat intresse för dig och ditt bolag

Marknadsföring i sociala medier

Marknadsföring idag behöver vara mycket mer “out of the box” än förr. Vi matas med så oerhört mycket reklam var vi än befinner oss, inte minst på sociala medier. Därför behöver både text och bild fånga intresse och annonserna du publicerar behöver vara gjorda med en tanke på vilket typ av material som just nu väcker mest uppmärksamhet.

Vi har specialiserat oss på städ-, hantverks-, och solcellsbranschen och om du är verksam i någon av de branscherna kan vi se till att Facebook Ads blir just det raketbränsle du vill ha för att öka din tillväxt. 

I vårt upplägget så ingår:
  • Att vi tar fram allt annonsmaterial
  • Att vi skapar en optimal målgrupp för din annonsering så att du kan lägga din budget och ditt krut på rätt personer
  • Att vi kontinuerligt följer upp ditt resultat och mäter statistik - vi vill alltid mer så om vi ser någon förbättringspotential så kommer vi förändra annonsmaterialet under tidens gång
  • Alltid offert & Godkännande via GetAccept
  • Aldrig några bindnings- eller uppsägningstider

Den investering det handlar om är en prisbild på totalt 20 000 kr/månad, och upplägget kommer gå till så här:


Du betalar 10 000 kr/mån till oss, och 10 000 kr/mån i ad spend till Meta.

Första månaden kommer det också tillkomma en uppläggningsavgift på 2 000 kr.

(För att det alltid tar lite extra lång tid i början med att få access till er Facebook-sida, annonskonto med mera).


Om du vill veta mer, och kanske se några exempel på annonser för de bolag vi hjälper just nu, så kontakta oss för en konsultation. Under konsultationen kan vi prata mer om på vilket sätt vi kan hjälpa ditt företag att växa, och också se om ditt bolag passar oss och vår företagskultur.


Vill du öka ditt bolags tillväxt och har du kapacitet att ta in fler nya kunder?

I så fall - boka en konsultation så tar vi det därifrån!

 3 vanliga frågor: 
Kan jag inte sköta marknadsföring via Facebook Ads själv? 
Svar:

Kan kan du absolut! Men har du tiden? Och kommer resultatet bli lika bra som om en byrå gjorde det åt dig?


Förmodligen inte. Det är en otrolig konkurrens idag om användarnas uppmärksamhet. Och att skapa samma typ av material som fungerade super som annons för 5-10 år sedan kommer förmodligen ge riktigt dåliga resultat idag.


Användarnas (och din målgrupps) beteende har förändrats. Och då måste vi också förändra materialet om vi ska ha en chans till bra resultat.


Det är där det kan vara skönt att ha någon att bolla över till, som har en löpande koll på hur marknaden ser ut, hur trenderna ser ut och vilken typ av material som just nu fungerar.


Så kan kan du! Men vill du ha högst möjliga ROI så är det oftast bäst att ta hjälp.


Men ska göra det man är bra på. Vi är riktigt bra på Facebook Ads, och du är riktigt bra på att driva ditt bolag i din bransch. Kanske är det bättre att lägga tiden på det istället?


Är Facebook Ads verkligen effektivt?
Svar:

Har påven hatt?


Nej men skämt åsido - Facebook som källa för kall trafik är helt oslagbart. Du har möjlighet att snabbt nå ut till tusentals personer som aldrig har hört talas om ditt företag förut.


Gjort på rätt sätt kan Facebook Ads vara ett av de mest kraftfulla leadgenererings-verktygen som finns.


Vad är skillnaden mellan Facebook Ads och Google Ads?
Svar:

 Facebook kan man kalla för en “kall trafik”- källa medans Google är en “varm trafik”-källa. Vad innebär det då?


Jo - De som är på Google är så framme i sin köpprocess att de aktivt söker efter en lösning på sitt problem. De googlar “Hantverkade Varberg” för att de vill renovera klart sitt kök innan semestern. De är varma på så sätt att du behöver inte övertyga dem om att ta action, de har i princip redan bestämt sig för att ta hjälp med renoveringen. Nu handlar det bara om att sticka ut i konkurrensen och få kunden att välja just ditt bolag. Kommer de välja ditt bolag om de aldrig hört ditt namn förut? Förmodligen inte, utan i listan med alla hantverkare kommer de mest troligt välja att kontakta någon de känner till, åtminstone lite grann.


Men tittar man då på Facebook - så har du helt plötsligt möjligheten att komma ut med din verksamhet till mängder med personer som aldrig hört talas om dig innan. Till och med till konsumenter som inte ens är långt fram i sin köpprocess. De kanske har funderat lite vagt på om det inte hade varit trevligt att fräscha till köket hemma men de är mil ifrån att gå in och Googla efter hantverkare. Helt plötsligt kan du dyka upp och skapa ett intresse efter att ta action - och ett intresse av att göra det med just ditt bolag dessutom.


Du kan alltså via Facebook nå kall trafik och göra om den till engagerade leads.


Hemsida av Torggruppen